Monday, March 27, 2017

Mida Juku ei õpi, seda Juhan ei tea, ehk FEI Level 1 treenerikoolitus

Käisin edukeerumas. Väga põnev oli! Pingeline  ja väsitav oli ka.


Aga et siis see suur et...
20-24.03 oli veskas FEI Level 1 treenerite koolitus. Koolitajaks venelanna Anna G. (ma tõesti ei viitsi tema perekonnanime õigekirja hetkel otsida ja valesti ma seda siia ka kirjutada ei taha). Pisike peenike särtsakas naine. Koolitus toimus inglise keeles ja kui esimesel poolel päeval oli tema aktsendi tõttu natuke harjumatu kuulata, siis peale poolt päeva enam mingit vahet polnud. Minu jaoks vähemalt.


Uued reeglid näevad ette, et selle koolitusele peab eelnevalt läbima ka tutvustava koolituse. Sedakorda oli meil koolitajaks Krista Raidmets. Sellest sutsust oli minule päris palju kasu, sest sain ennast moraalselt ette valmistada avalikuks esinemiseks ja samuti natuke mõelda detailsema lähenemise peale. Endale meelde tuletada, et ehkki kangesti tahaks tegeleda ühe asjaga korraga, siis ratsutamises päris nii kahjuks ei saa. Või no saab, aga see 1 asi lihtsalt ühe trenni jooksul võib kümneid kordi muutuda. Et kui  hakata voltidega töötama, siis esmalt on fookuseks rütm ja lõdvestatud, siis üleminekud ja tasakaal, siis painded ja siis alles voldid endid. Ja sinna vahele veel ratsaniku istak ka, millest ei saa ei üle ega ümber mitte ühegi asja juures.


Need 5 päeva olid ikka päris intensiivsed. Koolitujaid oli kokku 11 ja lisaks näputäis vabakuulajaid. Alustasime teooriaga ja jätkasime praktikaga. Esmalt andis Anna ise mõned erinevad trennid ja pärast arutasime kogu pundiga, et mis ja miks ja kuidas. Edasi aga oli juba rohkem rõhku meie endi tööl. Igaüks sai anda ühe KS trenni, mille lähteülesanded igaühele jagati ja ühe TS trenni koos konkreetse ülesandega.
Minu KS ülesanne oli harjutus "õlad sees". Väga palju suunati meid kogu aeg mõtlema sellele, kui tähtis on ettevalmistus ja pidevalt igat asja tehes mõtlema ka treeningpüramiidile. Mulle sattus tore õpilane ja vana hea schoolmaster hobune, seega läks tund üpriski sujuvalt. Ma ise vähemalt jäin rahule ja järgnenud analüüsi osas oli vaid üks konkreetsem tähelepanek. Soojenduses peaks tegema ka galoppi! See on ma ei teagi kust sisse harjunud jama, et soojendues jab see galopi osa kuidagi liiga tähelepanuta. See oli üks neist asjadest, mis ma omale meelespea nimekirja panin.


Peale oma trenni andmist läks kuidagi nii, et sain tõlgi tööd teha. Treener andis eesti keeles tundi ja mina siis tõlkisin koolitajale. Koolitaja rääkis inglise keeles ja siis tõlkisin paarile eesti treenerile. Ja nii õhtuni välja. Järgmine pave minu tundi andma ei pidanud vaid olin täiskohaga tõlk.


Neljapäeval oli meil kirjalik test ja siis reedel veel viimased praktilised tööd ja kokkuvõtted ja analüüsid. Minu TS trenn oli ka reedel. Õpilaseks Pilson oma Dixonil :D Ehitasime koos teiste treenerite abiga raja üles. Vastutus jagunes minu ja teise parkuuritrenni tegeva treeneri vahel. Ja siis tegime kumbki oma õpilasega sooja ja siis nad sõitsid stiilivõistluse formaadis raja läbi. Siis arutelu ja analüüs ning siis uuesti raja sõitmine.

Kogu selle koolituse raames oli mul päris hea ja soe tunne selles osas, et minu põhimõtted ja arusaamad on päris ilusti õigel rajal. Küll aga olen ma ikka liiga pehmo oma lastega. Sain palju kindlust juurde, et ka pisikestelt oluliselt rohkem nõuda. Mina olen seni keksendunud laste puhul üsna palju neile endile. Istakule eelkõige. Aga nüüd sain hea annuse julgustust, et lasta rohkem lastel ka ponide käest asju küsida. Ma ei mõtle siin kohal mingit pea rulli väänamist, vaid elkõige ikkagi elavat ja maadhaaravat liikumist. Ma olen neil lasknud tasakesi tiksuda aga kui nüüd järele mõelda, siis pigem lasta teha 3min korralikku energilist töötraavi ja siis teha 3min sammupausi, kui lasta 5min tiksuda ja siis minut jalutada. Laps õpib õige liikumise rütmi tundma ja hobune õpib, et peab õigesti jooksma.


Veel sain julgust juurde õpilaste treeningusse kaasamise osas. Ka päris pisidega saab tegelikult asjade üle arutleda. Kui aga nende käest küsida ja panna neid mõtlema, siis õpivadki nad asjade üle mõtlema ja analüüsima. Selline mõtlemine ja analüüs peaks aga ühe ratsutaja pärisosa olema.





No comments:

Post a Comment